Opleiding:
- 6-daagse opleiding ACT (Acceptance and Commitment Therapy): voorjaar 2020
- 4-jarige opleiding Therapeut in de Interactionele Vormgeving (integratieve therapie –
- Educatieve Academie): 2010-2014
- Korte Oplossingsgerichte Therapie: 2-daagse opleiding (2013)
- Zandspeltherapie: 2-daagse opleiding (2012)
- Narratieve therapie: 2-daagse opleiding (2012)
- 1-jarige opleiding Certified Personal Coaching: juni 2009 – juni 2010 (UAMS)
- Getuigschrift Pedagogische Bekwaamheid: sept. 2004 – juni 2006 (Provinciaal Instituut SintGodelieve)
- Modules Leerstoornissen en Screening en Remediëring Nederlands uit opleiding Remedial Teacher: nov. 2003 – jan. 2004 (CNO ism UA)
- Lic. Vertaler-Tolk Nederlands-Frans-Italiaans: 1985 – 1989
Werkervaring:
- 2014-heden: psychotherapeut en (loopbaan)coach MensenWensen
- 2012-2014: Coach en projectmedewerker diverse ESF projecten rond Persoonlijke Ontwikkeling
- 1989-2012: Coördinator/organisator/medewerker opleiding en vorming bij diverse organisaties
ASS:
Wat mensen motiveert én tegenhoudt bij wat ze doen (of laten), heeft mij altijd al gefascineerd.
Mijn overtuiging dat mensen vooral leren en groeien als ze zich ‘goed in hun vel’ voelen werd nog versterkt toen ik na mijn masteropleiding werkte in de wereld van vorming, opleiding en communicatie.
Mijn wens was en is mensen helpen te ontdekken waar ze gelukkig van worden, in hun werk en in hun leven in het algemeen, en dit samen met hen te ‘vertalen’ naar concrete actie. (Zelf)vertrouwen stimuleren speelt hierin een heel belangrijke rol.
Ik ontmoette en begeleidde de afgelopen 10-15 jaar heel wat mensen met (een vermoeden van) ASS, zowel in loopbaancoaching als therapie. Samen met hen ging ik op zoek naar wat hen motiveert en wat hen zij nodig hebben om goed te functioneren in onze vaak hectische maatschappij. Vanuit een empathische houding waar ik ruimte maak voor ieders verhaal, maak ik vaak gebruik van de methodiek van Appreciative Inquiry (Waarderende benadering) die de focus legt op het positieve, op wat wél werkt voor hen.
“Wat aandacht krijgt, groeit “