Nathalie Peeters

Opleiding

  • Lerarenopleiding muziek – Nederlands (Hogeschool Antwerpen 2003-2006)
  • Postgraduaat ‘Muzikale vorming van jonge kinderen’ (Katholieke Hogeschool Mechelen i.s.m Klankendaale)
  • Meerdaagse Suïcidepreventie voor jongerenbegeleiders (CGG Andante, 2021)
  • Auticoach (Atlass, 2024-2025)
  • Hartcoherentiecoach (Nerva, 2024-2025)

Werkervaring

  • 2002-2024: Leerkracht / leerlingenbegeleiding SJABI
  • 2025-heden: Auticoach Asspect

Werkervaring en autisme

Al twintig jaar ben ik actief in het secundair onderwijs, met een sterke focus op leerlingenbegeleiding en leercoaching. Veel leerlingen (en ouders) die ik hierbij begeleidde hadden een diagnose autisme. Vanuit deze ruime ervaring groeide mijn passie én expertise verder in het begeleiden van jongeren met autisme en hun ouders.

Om mijn kennis te verdiepen volgde ik opleidingen tot auticoach en hartcoherentiecoach. Ik geloof sterk in de kracht van ademhalingstechnieken om rust te brengen en veerkracht te versterken. Daarnaast verruimde het postgraduaat Muziek bij jonge kinderen mijn kijk op de kracht van creativiteit .

Ook buiten mijn professionele context zet ik mij graag in. Zo bied ik als vrijwilliger bij Vluchtelingennetwerk Klein-Brabant huiswerkbegeleiding aan.

Onze jongeren staan vandaag voor grote uitdagingen in een steeds complexer onderwijssysteem en een snel veranderende maatschappij. Ik ben ervan overtuigd dat een gerichte auti-aanpak, met duidelijke structuur, helderheid en erkenning, een wezenlijk verschil kan maken.

Mijn missie is om jongeren met autisme, hun ouders én leerkrachten te ondersteunen, zodat er meer rust, begrip en ruimte voor groei ontstaat. Elk kind en elke jongere verdient een omgeving waarin hij of zij helemaal zichzelf kan zijn.